fredag 15. mai 2009

Kjole "fra" 1979







Kjolen er helt ny da, men mønsteret er fra 1979 :)

Jeg var på loppis, og fant noen gamle "alt om håndarbeide" blader, og i et av dem var denne flotte kjolen. Ganske mange artige ting man skulle lage det året jeg ble født, supergøy og bla i sånne blader!!

Kjolen gikk ganske greit og lage, nå har jeg lært meg hvordan man rynker stoff, det vil jeg gjøre mer. Egentlig skulle den nederste remsen ha vært mye lenger, men jeg hadde ikke nok stoff til det...kanskje neste gang jeg bruker dette mønsteret :)

Skråbånd går jo som en drøm og feste på, iallefall på rette flater... det er værre i hjørner- Jeg måtte rett og slett jukse litt og klippe av skråbåndet og starte på nytt i hvert hjørne, skjønner ikke hvordan man skal få til det med en lang remse?? En vakker dag lærer jeg kanskje det...

Jeg prøvde meg på en pyntesøm der selene er festet. Maskina mi lager nemlig noen veldig søte hjerter :) Men det ble absolutt ikke fint!! Den slet litt der selene var festet, så det ble en rad med noen deformerte hjerter, får se om jeg gidder og ta de bort.

I følge bladet er dette str 105, 4 år, så jeg tenker den passer bedre til snuppa neste sommer...men hun kommer til å bruke den i år og :)

Stoffet har jeg kjøpt på stoff og stil

3 kommentarer:

  1. Så flott den ble på! MYE bedre med action-pics enn som en rar greie på gølvet...

    Snuppa ønsker seg en sånn til hun blir... tja... til skolestart kanskje?!? :knegg:

    SvarSlett
  2. Takk takk, jeg liker den veldig godt... tror kanskje den blir penere til neste sommer, hvis den ikke er for liten da...

    Lillesnuppa må få en sånn, om noen år, hihi

    SvarSlett
  3. Utrolig fin kjole, også en kjempe fin modell.

    SvarSlett