fredag 27. mars 2009
wow
Når jeg ser over innleggene nå, så ser jeg at jeg jo har laget 20 plagg i løpet av denne måneden... Ja, ja, sånn er det å være hjemmeværende og ha god tid til hobby. Gruer meg til å begynne på jobb igjen, heldigvis er det enda en stund til :)
Så fikk jeg dilla da :)
Etter mye prøving og feiling og tegning og god hjelp av meedomboka har jeg laget kosebukser i forskjellige str, det er jo så gøy!!Så en vakker dag kommer dette for salg (om jeg tør, hihi).
retrobrallor eller kosebukser om du vil:)



Jeg er jo medlem i et syforum på nett, sykroken.net. Og der har mange sydd så kule bukser, retrobrallor, og jeg ville prøve meg på det samme. Det eneste som er synd er at det ikke finnes noe mønster(alle har benyttet seg av sitt eget)... så jeg satte meg ned med en bukse Emmeli har brukt,og prøvde og tegne et mønster til begge ungene. Emmeli sin ble alt for stor, men er en skikkelig glabukse som jeg gleder meg til at hun vokser inn i!! Theo sin ble jeg faktisk ganske fornøyd med :)
bursdagsgave
Synes jeg hadde fått til et godt mønster til kosebuksa, men jeg ble ikke fornøyd med sømmen... så da laget jeg også det lilla settet også ( har blitt noen sånne nå, hihi)
Synes de kaninene er fantastiske og man blir i godt humør.... jeg er ofte innom bruktbutikken vi har her, og der fant jeg dette sengetøyet
lilla og gult
forklekjole str 1-3 år

Denne hadde jeg tenkt til å gi bort til ei jente på 1 år. Men da jeg prøvde den på snuppa synes jeg den var så fin, så hun fikk beholde den selv.
til Emmeli's liksomtvilling
glade farger str 86



Vi bestemte oss for å sy gaver til hverandre, og jeg likte så godt dette settet og disse fargene.
Jeg har nemlig laget et i str 3 år også, (som kommer for salg etterhvert)
Cord og ribb fra stoff og stil
+ et sengesett jeg fant på bruktbutikken her
mønster: Her har jeg tegnet litt om på mønster fra meedomboka
Kjole til snuppa
Laget av cord fra stoff og stil
mønster: meedom
mars er snart over
Jeg får starte med å vise hva jeg har laget nå i mars :)
Jeg er gressenke, og annenhver uke er jeg og barna alene hjemme. Da er det om og gjøre og få de i seng så tidlig som mulig, så jeg kan kose meg med maskinen og stoffene!!
Ja, det blir visst en del sying når Marius er hjemme og...men jeg prøver jo og være litt sosial da, hehe.
Tenkte jeg skulle prøve og legge ut noen klær for salg og etterhvert, hadde jo vært artig om noen ville kjøpe klær laget av meg :)
Jeg er gressenke, og annenhver uke er jeg og barna alene hjemme. Da er det om og gjøre og få de i seng så tidlig som mulig, så jeg kan kose meg med maskinen og stoffene!!
Ja, det blir visst en del sying når Marius er hjemme og...men jeg prøver jo og være litt sosial da, hehe.
Tenkte jeg skulle prøve og legge ut noen klær for salg og etterhvert, hadde jo vært artig om noen ville kjøpe klær laget av meg :)
torsdag 26. mars 2009
merkelapper

Det er jo klart jeg må ha merkelapper på klærne jeg lager!!
Disse har jeg nå, men det er snart tomt...heldigvis på tide og bestille nye. Da skal jeg nok forandre litt på de, har liksom ikke vært fornøyd med å bare ha navnet mitt. Men foreløpig har jeg ikke funnet på noe annet lurt det skal stå, er i tenkeboksen :)










